BAYRAM TEBRİKLERİ
KÜNYE HAKKIMIZDA
Menü
"COVID-19'a yakalanmaktansa aşıdaki yan etkileri yaşamak daha iyi" | Sağlık Haberleri

"COVID-19'a yakalanmaktansa aşıdaki yan etkileri yaşamak daha iyi"

"COVID-19'a yakalanmaktansa aşıdaki yan etkileri yaşamak daha iyi"

Her aşıda olduğu gibi COVID-19 aşılarında da elbette yan etkiler görülebilir. Ancak bu yan etkilerin geçici olduğunun unutulmaması gerektiğini belirten Anadolu Sağlık Merkezi Enfeksiyon Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Elif Hakko, "COVID-19’a yakalanmaktansa, aşının bazı geçici yan etkilerini yaşamak çok daha akılcı" dedi.

BURSA (İGFA) - "Çin aşısı" olarak bilinen Synovac’ın yanı sıra Biontech aşısının da gelmesiyle Türkiye’de artık iki çeşit aşı var. Pandemiden bir an önce kurtulmak için iki aşıdan birinin mutlaka yaptırılması gerektiğini hatırlatan Anadolu Sağlık Merkezi Enfeksiyon Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Elif Hakko, aşı olma süreciyle ilgili akılda kalan konulara açıklık getirdi.

Bazı insanların aşı olmadan önce ağrı kesici aldığını söyleyen Enfeksiyon Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Elif Hakko, Oysa uzmanlara göre bunun doğru olmadığını söyledi. "Alerji veya ateş gibi yan etkileri önlemek için önceden ilaç alınmasına gerek yok" diyen Doç. Dr. Hakko, alerjik hastalıklar varsa, aklınıza takılan soruları hekimle paylaşılabileceğini söyledi. "COVID-19 aşısı olmadan önce de eğer kan sulandırıcı kullanıyorsanız bunu doktorunuza söylemenizde yarar var" diyen Doç. Dr. Hakko, "Enjeksiyon nedeniyle ekstra kanama olmasını önlemek için ilaçlarınızı gözden geçirerek alınması gereken tedbirleri doktorunuz size söyleyecektir" diye konuştu.

Aşı olduktan sonra kolda, özellikle de aşı olunan bölgede hafif şişlik ve ağrı görülebildiğini belirten Doç. Dr. Elif Hakko, "Ancak ağrı, aşının içindeki maddelerden değil, iğneden kaynaklanır ve genellikle bir gün içinde geçer. Bunun yanı sıra; baş ağrısı, halsizlik, yorgunluk, kas ağrıları ve hafif derecede ateş gibi belirtiler de görülür. Aşıdan 24 saat sonra yan etkiler devam ediyorsa doktorunuza başvurmayı ihmal etmeyin" dedi. Hakko, aşıdan sonra ortaya çıkan ateşe karşı bol sıvı, özellikle de su tüketilmesi gerektiği önerisinde bulundu.


Kaynak: İGFA


        YORUMUNUZU PAYLAŞIN